Na wat gepuzzel toch vertrokken naar Rethel. We wilden op de terugweg nog langs Harry Timmer gaan, maar de chassiskop die hij had liggen bleek aan een ander met een dikkere portemonnee gegund te worden. Het werd toch een leuk ritje, ondanks wat gesputter van Brams grijze roestbak.
Na wat overleg moesten we niet in Rethel zelf zijn, maar in een afgelegen dorp in de buurt. Op de weg er naar toe kwamen we langs een oud sloopterreintje, toegankelijk vanaf de weg. Een gare ‘Heckflosse’, een Gordini, een bruingeroeste Peugeot en nog wat Franse geschiedenis. Kortom, een goed begin. Bij aankomst bleek het voorterrein vol te staan met afgedankte CX-en en de eigenaar had ondanks zijn nog niet al te hoge leeftijd, ook het mooiste achter de rug, getuigen zijn gepiep en gerochel tijdens het roken. In de hal een berg van alles wat hoofdzakelijk door Citroen is voortgebracht. Een CX-Tissier met een miljoen op de teller, nog een Tissier, maar dan een modernere variant en nog wat ander afgedankt rollend materieel.
De kast met DS- onderdelen was vrij klein en bevatte ca 4 kuub. We hebben een uurtje geselecteerd en naast een bergje standaard spul ook nog een Continental Edison-radio in goede staat en twee van temperatuurmeter voorziene tellers van het laatste type. Kortom, alleen deze laatste trouvailles dekte de volledige aanschaf incl rit. Dat zijn de betere ritjes en die zijn vrij schaars geworden de laatste tijd. Wel moe, maar voldaan weer heel thuis gekomen.