DS vs J7

Al ruim 25 jaar verhandel ik tweede hands DS onderdelen. Tot een jaar of acht terug haalde ik het gros uit het geboorteland, vaak met Bram. De laatste tocht was met de Setra in 2019. We hadden nog geluk, want de rit was een redelijk succes door een partij die we in het Massif Central vonden, anders was het een dure tegenvaller geworden. Hield ik in die tijd Leboncoin nog goed bij en zag ik dat het allemaal vrij dunnetjes was geworden, al jaren laat ik het op zijn beloop doordat het meeste spul oninteressant is. Veelal te duur of troep dat ik al in veelvoud heb.

Nu ik in Frankrijk een ruime bocht neem onderweg naar het noorden, heb ik mij gefocust op de onderdelen van de J7. De groene waarin ik rijd is wel okee, maar mijn laatste aanschaf in het najaar in NL was echt een problemcar qua deuren. De oude tijden herrezen, want overal in Frankrijk vind je van alles en nog wat voor de meest uiteenlopende prijzen. Ik kom weer op plekken waar vroeger de DS onderdelen voor te weinig allang zijn vertrokken. De J7 zooi ligt er nog, tussen de bergen andere meuk van voor mij onbekende auto’s. Ik wordt weer blij en rij er graag voor om, nu iedere afspraak weer een stap in het verleden is. Toch kan ik het niet laten om meteen te vragen op er misschien zeer toevallig nog een beetje DS spul ligt. Helaas, niets, op een adres na. Een doosje troep van een vroege break. Ik kijk er in en zie alleen maar spul waar ik zelf nog genoeg van heb. Ik laat het maar zo, maar loop alsnog terug on de twee veercilinders achter eruit te halen. Kan het toch niet laten wat van DS mee te nemen. Je moet er wel met een loep naar zoeken tegenwoordig. De DS is bijvangst geworden.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.